تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد | وضعیت شهر مشهد در بودجه ۱۴۰۳ چگونه است؟ خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد
سرخط خبرها

تملک ۱۷ ملک در کال اسماعیل آباد مشهد| قلع وقمع ۲۵۰۰ قطعه ساخت و ساز به مساحت ۱۱۴۶ هکتار در سال گذشته

  • کد خبر: ۴۲۲۵۵
  • ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
تملک ۱۷ ملک در کال اسماعیل آباد مشهد| قلع وقمع ۲۵۰۰ قطعه ساخت و ساز به مساحت ۱۱۴۶ هکتار در سال گذشته
جانشین معاون دادستان مرکز خراسان رضوی گفت:با حکم قضایی، شهرداری مشهد پذیرفت که برای تملک زمین های اسماعیل آباد اقدام و اراضی مازاد بستر کال را تبدیل به کاربری فضای سبز کند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ خبر‌های خوب در مورد اراضی کال اسماعیل آباد قرار است از این پس و هرچندوقت یک بار به گوش برسد؛ خبر‌هایی که هم هوای بضاعت اندک ساکنان کال را دارد و هم با تحققش، دست و پای قانون برای اعاده بیت المال بسته نخواهد شد.

دراین باره دیروز جانشین معاون دادستان مرکز استان در نشستی خبری، درباره رفع تصرفات در کال اسماعیل آباد گفت: طبق مصوبه ستاد تدبیر باید برای رفع تصرف در کال اسماعیل آباد اقدام شود، اما با توجه به وضعیت خاص منطقه و اینکه ساکنان بستر این کال بضاعت چندانی از لحاظ مالی ندارند، نمی‌توان از آن‌ها خواست که بدون تعیین وضعیت و پیش بینی شرایط اسکان برای آن ها، اراضی تصرفی را خالی کنند؛ بنابراین با حکم قضایی، شهرداری پذیرفت که برای تملک این محل اقدام و اراضی مازاد بستر کال را تبدیل به کاربری فضای سبز کند.


تملک ۱۷ ملک در کال اسماعیل آباد

فرزاد بهشتی افزود: تاکنون ۱۷ مورد از این زمین‌ها تملک و حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان پول به افراد داده شده است تا آن‌ها در منطقه دیگری اسکان یابند.

وی تأکید کرد: با مساعدت و حمایت‌های دادستانی و شهردار مشهد در این زمینه، شرایط و ظرفیت‌های خوبی در حال ایجاد است تا ساکنان فعلی از این ظرفیت‌ها استفاده کنند؛ زیرا شاید در آینده این حمایت‌ها وجود نداشته باشد.
بهشتی ادامه داد: ستاد تدبیر استان با توجه به وضعیت مالی ساکنان منطقه اسماعیل آباد مشهد تصویب کرد که برای تخریب بنا‌ها در این محدوده و جلوگیری از هرگونه تنش احتمالی یک هیئت اجرایی تشکیل شود.

انسداد ۷۴۴ چاه غیرمجاز از ابتدای سال

وی همچنین درباره پیشگیری از حفاری چاه‌های غیرمجاز در استان گفت: این شورا در برخورد با متخلفان این حوزه مصمم است و دراین راستا در سال ۹۸ با صدور دستور قضایی در استان حدود ۲۰۷۰ حلقه چاه و در سال ۹۹ نیز تاکنون ۷۴۴ حلقه چاه مسدود شده است.

وی افزود: در حوزه رودخانه‌ها و رفع تصرف از حریم و بستر رود‌ها در ۵ ماه نخست امسال ۲۳۹ هکتار رفع تصرف شده است.
وی با تأکید بر فعالیت ۱۶ هزار و ۶۲۷ چاه دارای مجوز و پروانه در استان ادامه داد: تاکنون حدود ۸۳۴۸ چاه کشاورزی مجهز به کنتور هوشمند شده اند که با توجه به برداشت و سطح دبی آب به شکل خودکار انتقال آب از آن‌ها قطع خواهد شد.


۱۴۲ هکتار رفع تصرف در شهرستان

جانشین معاون دادستان استان با بیان اینکه امسال فرماندهی گشت مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی و حقوق عامه در اختیار مدیریت ارتفاعات جنوبی شهرداری مشهد است، گفت: طی ماه‌های ابتدای سال تا شهریور، با توجه به الزامات قانونی، ۱۴۲ هکتار قلع وقمع انجام شده که ۶۰ هکتار مربوط به جهاد کشاورزی مشهد، ۲۷ هکتار در جهاد کشاورزی طرقبه و شاندیز، ۵۰ هکتار حریم شهرداری مشهد و ۵ هکتار در کمربند سبز و ارتفاعات جنوبی شهر مشهد بوده است.

وی با اشاره به آمار پیشگیری از تغییرکاربری گفت: ۸۹۸ قطعه در حال تغییر کاربری در اراضی مختلف رفع تصرف شده است. در سال ۹۹ حدود ۲۴ هکتار از اراضی دولتی و ۲۱ هکتار از اراضی ملی توسط گشت مشترک رفع تصرف شده است.

بهشتی با اعلام قلع وقمع ۲۵۰۵ قطعه ساخت و ساز به مساحت ۱۱۴۶ هکتار در سال گذشته افزود: جهش جدی با دستور دادستان صورت گرفته و فقط در نیمه نخست سال ۹۹ این تعداد به ۲۶۰۷ قطعه در ۵۴۳ هکتار افزایش یافته است.
وی از خریداران زمین خواست پیش از اقدام به خرید اراضی به ویژه در پیرامون شهر به سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کنند و از وضعیت کاربری اراضی اطلاع دقیق به دست آورند.


۱۹ هکتار درخت کاری در ارتفاعات جنوب

بهشتی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات در ارتفاعات جنوبی مشهد گفت: ۱۹ هزار هکتار درخت کاری در ارتفاعات جنوبی اجرا خواهد شد و تاکنون بخشی از آن با کاشت یک میلیون و ۲۵۰ هزار اصله نهال در کمربند سبز عملیاتی شده است. مدیریت شهری مسئولیت تملک اراضی را برای اجرای کمربند سبز برعهده دارد و امیدواریم با تلاش شهرداری مشهد و گسترش فضای سبز در این منطقه پارک جنگلی وسیعی در آینده شهر مشهد در این منطقه داشته باشیم.
وی درباره تخریب مجموعه ویلایی غیرمجاز اساطیر نیز گفت: رأی تخریب این محدوده در مرحله تجدیدنظر قرار دارد و با توجه به تشکیل پرونده قضایی برای این موضوع، رأی صادرشده توسط دادگاه اجرایی خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->